Köpvillkor

Allmänt

För att genomföra ett köp på cosmedic.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på cosmedic.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.Dessa villkor gäller för all försäljning av produkter från onlinebutiken till konsumenter och för onlinebutiksförsäljning. Kundens orderbekräftelse / order och dessa villkor utgör det fullständiga avtalet för transaktionen. 

Dessa villkor gäller endast försäljning i Sverige. Försäljning till konsumenter regleras av svensk lag.

Priser

Priserna inkluderar 25% moms.

Om moms, skatter eller andra avgifter ändras justeras våra priser i enlighet med detta. 

Beställning

Alla beställningar anses bindande. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som innehåller all information du behöver. Du kommer också att få ett e-postmeddelande med uppdaterad information när din beställning behandlas.  

Frakt och leveranser

Hos oss har du alltid möjlighet till FRI FRAKT när du handlar för minst 500 kr. För att slippa avgift krävs att du aktivt väljer ett avgiftsfritt fraktsätt i kassan innan du slutför din beställning. Ombud på mindre orter har ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden. Observera att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelser avser helgfri vardag. Tänk på att det vid t.ex. julhandeln kan uppstå förseningar. 

Retur och Reklamation

Ångrat köp

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du meddela oss detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda produkter återtas inte.

Du som kund står för returfrakten och ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten tillbaka till oss. Paketera väl. Du kan returnera en produkt utan att ange skäl för det, men vi uppmanar dig att beskriva anledningen till att returnera produkten i returformuläret.

Efter att du meddelat oss via e-post vad du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten.När vi har mottagit produkten / produkterna i oskadat skick, kommer vi att ersätta summan för det du returnerat inom 30 dagar. Inkludera ditt bank- eller postgirokontonummer på returformuläret för att snabbt få pengarna till ditt konto; annars skickas pengarna till dig med en vanlig girobetalning. 

Reklamation

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion. Returnera inte produken till oss vid reklamation utan kontakta vår kundtjänst via e-post så hjälper vi dig. Inkludera en bild på produkten det gäller samt beskrivning av problemet. Vid godkänd reklamation återbetalas hela beloppet samt eventuella utlägg för returfrakt av varan.

Returadress: Cosmedic AB, C/O DDP AB, Pümpvägen 2, 243 93 Höör

Force majeure

Om en situation skulle uppstå som gör det omöjligt för oss att fullgöra våra skyldigheter med avseende på detta avtal, som enligt allmänt vedertagna inköpsregler och regler anses utgöra force majeure, upphör den drabbade partens skyldigheter att existera under den period som den extraordinära situationen varar. Situationer som utgör force majeure inkluderar till exempel lagändringar, strejk, lockdown och andra omständigheter som parterna inte har kontroll över, såsom krig, uppror, eld, explosion eller regeringssanktioner. Detsamma gäller plötsliga förändringar av kraven på märkning av produkter, varningsinformation, förbud mot försäljning eller beslut fattade av offentliga myndigheter som påverkar marknaden och produkter negativt eller orsakar ett onormalt marknadsfall. 

Information från onlinebutiken

Vi strävar efter att förse våra kunder med så korrekt information som möjligt. Ändå kan skriv- och tryckfel uppstå. Vi kanske därför inte kan leverera produkter i enlighet med den information du har fått via onlinebutiken, marknadsföringen eller någon annanstans.